Näin otat yhteyttä lentoyhtiöön ja lentojen välittäjään

Lentomatkustamisen ongelmatilanteissa, kuten lennon viivästyessä tai kun esimerkiksi lentolipussa on virhe, kuluttajalla on tarve olla yhteydessä joko lentoyhtiöön tai lentojen välittäjään, jolta matkan osti.

Mallipohja valitukselle

Voit hyödyntää tarvittaessa alla olevaa englanninkielistä mallitekstiä ottaessasi lentoyhtiöön yhteyttä lennon viivästymis- tai peruutustilanteessa:

Dear Sir/Madam,

REF: (varausnumero ja matkustajien nimet)

On (päivämäärä) I was due to fly with you from (lähtöpaikka) to (saapumispaikka) on flight (lentonumero).

My flight was delayed/cancelled and as a result I was delayed by (lisää tuntimäärä, jonka lento viivästyi) to my destination.

The law allows that when a flight is delayed / cancelled (valitse viivästynyt tai peruttu) I am entitled to claim a fixed sum of compensation, in this case xxxx.xx (summa per henkilö lennon viivästyessä tai lennon peruuntuessa) per passenger.

I would appreciate your prompt response.

Yours faithfully,

(nimesi)

(yhteystietosi)

Lähde: www.ecc.fi